Da se tudi v Zasavju stvari glede korone vsaj trenutno sproščajo in odpirajo je soditi tudi po dirki starodobnih vozil v Trbovljah. Potem, ko je je prireditev v letu 2020 zaradi korone izpadla, so štiri in dvokolesniki častitljivih let znova pognali svoja kolesa in pomerili moči od občinske upravne zgradbe na Čeče in nazaj na prireditvi Dirka na Katarino 2021.
Čeprav se tako rekoč do zadnjega ni vedelo, ali prireditev bo ali ne bo, so jo ob ustreznih pogojih v povezavi s covid-19 na koncu vendarle izpeljali. Organizator Društvo Magnet Zasavje sicer pravi, da je udeležba manj številčna od prejšnjih let (2017, 2018 in 2019), kar je seveda razumljivo upoštevajoč vsesplošno situacijo, strah ljudi in postopno privajanje na stare, siceršnje razmere. Temu navkljub pa je vseeno presenetilo dejansko število udeležencev in tekmovalcev, saj je to na koncu krepko preseglo pričakovano in napovedovano in jim je povzročilo tudi nekaj organizacijskih ter izvedbenih preglavic. Po registrskih tablicah in govorici tekmovalcev sodeč ti niso bili le iz Zasavja, ampak tudi od drugod. Dirka na Katarino je sicer mednarodna. Proga je tudi zgodovinska, saj so dirke za državna prvenstva na njej potekale že daljnega leta 1948.
Obiskovalcem so tudi letos pripravili razstavo tako imenovanih old timerjev pred občinsko stavbo in na parkirišču. Med občudovalci starih štirikolesnikov je bila tudi trboveljska podžupanja Maja Krajnik. Podžupanja se za razliko od županje Jasne Gabrič, ki se je na prejšnji prireditvi po Trbovljah tudi zapeljala v enem od starodobnikov, ni peljala, je pa sedla za volan rdečega častitljivega lepotca, ki ji je od vseh razstavljenih avtomobilov bil najbolj všeč.
Letos prireditveni prostor ni bil na igrišču pri občinski stavbi, prav tako tudi ni bilo videti nekaterih vozil, ki so bila na ogled prejšnja leta. Bili so le osebni avtomobili in motorji, ni pa tokrat bilo ne šolskega avtobusa starodobnika, ne terenskih vozil in gasilskih avtomobilov.
V društvu je letošnje leto prišlo tudi do menjave krmila. Ustanovni član in dolgoletni predsednik Franc Malgaj je vajeti prepustil novemu predsedniku Samu Guzeju, sam pa še vedno ostaja aktiven član. Društvo sicer obstaja 17 let, člani imajo preko 90 starodobnih vozil. Mnogi so že častitljivih let, veteran in starosta v pravem pomenu besede med njimi pa je motorno kolo FN350 Franca Malgaja, ki ima s sinom sicer eno od največjih slovenskih zbirk starodobnikov. Omenjeno motorno kolo je bilo izdelano davnega leta 1926. Je obnovljeno in s certifikatom, ni pa registrirano. Najmlajše vozilo v društvu šteje sicer preko 30 let. Društvo organizira in sodeluje na srečanjih starodobnih vozil na panoramski vožnji po Sloveniji, vsakoletno pripravijo vsaj dve krožni vožnji po Zasavju ali okolici, pripravljajo vodene razstave starodobnih motornih koles in avtomobilov ter strokovne izobraževalne ekskurzije. Namen društva je tudi skrb za ohranjanje tehnične kulturne dediščine, nekateri člani se ukvarjajo tudi z obnovo starih vozil, pomagajo tudi pri pridobitvi certifikatov za starodobna vozila.
Tekst: Roman Turnšek
Foto: Milan Urbanija